Ishrana tokom trudnoće | Elevit® Srbija

Trudnoća

Ishrana tokom trudnoće

Pregnant woman on healthy diet holding salad

Ovaj članak će vam možda pomoći da saznate odgovore na sledeća pitanja:

Koje namirnice bi trebalo da jedem tokom trudnoće?

Koje namirnice bi trebalo da izbegavam tokom trudnoće?

Da li smem da uzimam lekove tokom trudnoće?

Trudnoća je jedan od nutritivno najzahtevnijih perioda koje iko može da iskusi. Dok ste trudni, preporučeni dnevni unos nutrijenata povećava se čak do 50%2

Vašoj bebi i vama biće potrebno više nutrijenata tokom trudnoće da biste imali energije i kako bi se beba pravilno razvijala. Međutim, šta još treba da znate?

[2. IOM; Institute of medicine]

Saznajte više o sledećem:

    Kao što je to bilo slučaj i sa vašom ishranom pre trudnoće,  ishrana tokom trudnoće bi trebalo da sadrži zdrave neobrađene namirnice, kao što su voće, povrće, mlečni proizvodi.

    Salad bowl variety

    Sve ove vrste namirnica će vam pomoći da budete sigurni da uzimate dovoljno hranljivih materija potrebnih u trudnoći, kao što su folat, gvožđe i jod. Dodatak ishrani Elevit® će vam pomoći i da dostignete preporučene vrednosti dnevnog unosa i pružaće vam podršku tokom trudnoće.

    Ako imate jaku jutarnju mučninu tokom prvog tromesečja, pravo je olakšanje kada ona počne da jenjava i kada zaželite neku drugu hranu pored krekera. 

    Umesto količine, usredsredite se na kvalitet. Jedite veliku količinu nemasnog mesa, lisnatog zelenog povrća i mlečnih proizvoda bogatih kalcijumom.


    Međutim, iako je uvreženo mišljenje da treba da jedete za dvoje, važno je da ne preterujete. Setite se da je u vama jedno veoma malo biće.

    Umesto količine, usredsredite se na kvalitet. Jedite veliku količinu zdravih namirnica, poput nemasnog mesa, lisnatog zelenog povrća i mlečnih proizvoda bogatih kalcijumom. Ako ste gladniji nego inače, uverite se da uvek imate pri ruci zdrave grickalice, poput iseckanog povrća, granole sa niskim sadržajem šećera ili voća, koje su neuporedivo hranljivije od krofni ili čokolade.

    Ovde važe isti principi kao i za ishranu pre trudnoće , to jest, pored masne hrane, alkohola i kofeina, preporučuje se da izbegavate mesne prerađevine, pripremljene salate i ribe sa visokim sadržajem žive.

    Kako trudnoća odmiče, možda će vam se pojačati apetit, ali naprosto nećete imati dovoljno prostora u želucu za veliku količinu hrane. Možda ćete osetiti ogromnu glad uoči jela i onda pojesti svega par zalogaja i zasititi se. 

    Preveliki obroci mogu da izazovu gorušicu i probleme pri varenju, koji tokom trudnoće mogu da budu još neprijatniji nego inače. Opredelite se za manje obilne, ali češće obroke tokom dana, umesto da ređe jedete veliku količinu hrane.

    Bezbednost hrane tokom trudnoće je od ključnog značaja. Bebi su neophodni svi nutrijenti koje možete da unesete. Međutim, određeni sojevi bakterija koji uzrokuju trovanje hranom mogu da budu veoma škodljivi, tako da se preporučuje da budete naročito pažljivi dok pripremate hranu. Evo šta treba da preduzmete:

    • Perite ruke pre pripreme hrane i obroka. 
    • Uverite se da vam je kuhinja čista da biste sprečili da unesete neželjene mikroorganizme i bakterije u hranu. 
    • Uverite se da je hrana dobro termički obrađena da biste sprečili unos bakterija i trovanje.
    • Čuvajte hranu na pravilan način i vodite računa o rokovima upotrebe namirnica.

    Pročitali ste savete o sledećim temama:

    Šta jesti u trudnoći?

    Koje namirnice bi trebalo da izbegavate u trudnoći?

    Bezbednost hrane tokom trudnoće

    Pogledajte kontrolnu listu za trudnoću