Jutarnja mučnina | Elevit® Srbija

Trudnoća

Jutarnja mučnina

Pile of baby clothes

Ovaj članak će vam možda pomoći da saznate odgovore na sledeća pitanja:

Šta izaziva jutarnju mučninu?

Kako mogu da sprečim jutarnju mučninu?

Nije baš pošteno da se u trenutku života kada ste toliko srećni veliki deo vremena osećate loše – trudni ste, na kraju krajeva. Jutarnja mučnina se javlja kod čak 80% trudnica i, uprkos svom nazivu, može da vas zatekne u bilo koje doba dana.

Saznajte više o sledećem:

    Nije poznat razlog zašto neke trudnice imaju mučnine i nagon za povraćanjem, naročito u prvom trimestru. Međutim, smatra se da je uzrok toga povećan nivo hormona, što može da izazove i osećaj umora.

    Mnogi parovi zadržavaju srećne novosti za sebe, sve dok pregled u 12. nedelji ne potvrdi pravilan razvoj bebe. Zato može biti frustrirajuće ne biti u stanju reći ljudima razlog zašto osećate mučninu, povraćate ili ste jednostavno jako, jako umorni.

    Kod većine žena se simptomi ublažavaju kako trudnoća napreduje. U retkim situacijama simptomi su izuzetno jaki i zahtevaju terapiju ili hospitalizaciju. Porazgovarajte sa lekarom ukoliko ste zabrinuti.

    Simptome možete pokušati da ublažite i na sledeće načine:

    Jedite manje i češće: Veliki broj žena kaže da konzumiranje manje količine suvlje hrane, na primer, tosta ili krekera, olakšava osećaj mučnine. Ako su simptomi jači ujutro, držite krekere pored kreveta, a tokom dana imajte grickalice kod sebe.

    Izbegavajte određene vrste hrane: Možda zvuči očigledno, ali izbegavanje veoma masne hrane koja se teško vari može da odvrati osećaj mučnine ili povraćanje.

    Pijte dosta vode: Ako povraćate, veoma je važno da se dovoljno hidrirate. Neka vam flašica vode bude puna i pri ruci.

    Pročitali ste savete o sledećim temama:

    Šta izaziva jutarnju mučninu?

    Kako izgleda jutarnja mučnina?

    Šta pomaže kod jutarnje mučnine?

    Namirnice koje bi trebalo izbegavati ako patite od jutarnje mučnine 

    Pogledajte kontrolnu listu za trudnoću