Stres tokom trudnoće | Elevit® Srbija

Trudnoća

Stres u trudnoći

Nervozna žena, obučena u belo

Ovaj članak će vam možda pomoći da saznate odgovore na sledeća pitanja:

Zašto je stres prisutan u trudnoći?

Koji su glavni uzročnici stresa tokom trudnoće?

Kako da izađem na kraj sa stresom tokom trudnoće?

Gotovo je sa čekanjem i pokušajima – napokon ste trudni. To su divne vesti. Pa zašto ste onda toliko pod stresom?

Saznajte više o sledećem:

    Trudnoća ponekad može da izgleda preteško. Pitanja su beskrajna. Da li je moja beba dobro? Hoću li biti dobra majka? Hoće li porođaj biti jako bolan? Hoće li moj partner i dalje misliti da sam seksi? Hoće li moje telo ikada biti isto?

    Svaka žena trudnoću doživljava na svoj način i nijedna trudnoća nije ista. Kada razmislite o ovom poduhvatu – ne samo o tome što u vama raste malecko ljudsko biće, već i o tome da preuzimate odgovornost za mnogo, mnogo godina unapred – sasvim je razumljivo zašto se javlja anksioznost, stres ili zabrinutost.

    Nemojte zaboraviti da većina žena doživi neki nivo stresa tokom trudnoće i da je to normalno.

    Ako utvrdite uzroke stresa, to vam može pomoći da shvatite kako da ga smanjite.

    Ako vam pritisak na poslu postaje prevelik, iskren razgovor sa nadređenim može biti od pomoći. Ako ste zabrinuti oko toga kako ćete vaš partner i vi finansijski izlaziti na kraj nakon rođenja bebe, možda bi trebalo da potražite savet stručnjaka.

    Ono što je važno jeste da radite na ublažavanju stresa ukoliko vam utiče na život, otežava vam spavanje i rad ili čini da se osećate loše.

    Na različite ljude deluju različite tehnike smanjivanja nivoa stresa. Najvažnije je da pronađete svoj način, naročito ako osećate visok nivo stresa.

    • Vežbanje: 30 minuta žustrog hoda ili plivanje nekoliko puta nedeljno ili svakog dana može imati čudesne efekte.
    Trudnica se bavi jogom
    • Oslobađanje uma: Ulaganje u aplikaciju za meditaciju i usmeravanje pažnje, odlazak na časove joge ili u šetnju mogu vam pomoći da promenite fokus i olakšate simptome stresa.
    • Komunikacija: Nađite nekoga sa kim možete da razgovarate – partnera, prijatelja, mamu ili terapeuta. Ako uspete da glasno izgovorite svoje strahove i frustracije, to vam može pomoći da uvidite da su većinom normalni i mogu da se reše.
    • Izbegavanje negativnosti: Ljudi vole da izražavaju svoje mišljenje, bilo da ste ga tražili ili ne, a ćaskanje o negativnim temama može uticati na nivo stresa. Ako vas neko uznemirava svojim horor pričama, ljubazno se isključite iz razgovora i udaljite se.
    • Izdvojite vreme za sebe: Prošetajte, pročitajte novine, pogledajte film, uradite manikir. Sve aktivnosti u kojima uživate sami mogu vam razbistriti misli i pomoći vam da se usredsredite na pozitivne stvari.

    Ako u bilo kom trenutku tokom trudnoće osetite ekstremnu uznemirenost ili stres, porazgovarajte sa svojim lekarom opšte prakse.