Način života

Naših 8 saveta o načinu života za nove mame pomoći će vam da savladate neke od izazova roditeljstva i da uđete u svoju rutinu.

Novorođenče može u potpunosti da preokrene vaš svet − u najlepšem smislu te reči!

Normalno je da se osećate preopterećeno i iscrpljeno tokom prvih nekoliko nedelja, dok ne nađete rutinu koja funkcioniše za vas i za vašu bebu.

Ovih 8 saveta o načinu života za nove mame koncipirano je da vam pomogne da ispunite zahteve materinstva kako biste mogli da uživate u ovim posebnim prvim mesecima sa svojom bebom.

1. Pridržavajte se dobro izbalansirane ishrane

Zdrav način ishrane pomoći će vam da se nosite sa brzim ritmom materinstva i obezbediće zdravo mleko za vašu bebu. Saznajte više na našoj stranici o ishrani novih majki.

2. Svakodnevno uzimajte multivitaminske i mineralne dodatke ishrani

Tokom laktacije povećavaju se zahtevi u pogledu ishrane 3 kako bi se zadovoljile potrebe majke i bebe. Ukoliko dojite, možda ne unosite dovoljno hranljivih materija za vas i za bebu samo iz hrane. Dopunite vašu ishranu multivitaminskim i mineralnim preparatom posebno koncipiranim za dojilje, kao što je, na primer, Elevit Pronatal.

3. Odmorite se!

Znali ste da će biti naporno, ali ništa ne može u potpunosti da vas pripremi za to koliko obaveze oko novorođenčeta mogu da budu iscrpljujuće! Evo nekoliko načina da sačuvate energiju.

  • Sedite kad god možete i dremnite dok vaša beba spava.
  • Kućne poslove svedite na minimum. Brisanje prašine sa ugaonih lajsni može da sačeka.
  • Pokušajte da se opustite i primenjujte tehnike relaksacije koje ste naučili tokom trudnoće.
  • Obroci neka vam budu jednostavni i zdravi, i to tako da ne morate puno vremena da trošite na kuvanje.
  • Uključite partnera u negu deteta. To će vam obezbediti predah, a partneru će omogućiti da se poveže sa bebom.
  • Zamolite druge da vam pomognu. Prijateljima i rođacima biće zadovoljstvo da pomognu u svakodnevnim poslovima ili da vas saslušaju.
Dremnite kad god je to moguće − naročito kada vaša beba spava.
4. Ne igrajte po bebinim pravilima

Kombinacija hormonskog statusa i nedostatak sna može dovesti do toga da se osećate tužno i nervozno 3 do 4 dana posle porođaja. Kako biste sebi podigli raspoloženje, zamolite nekog kome verujete da vodi računa o bebi nekoliko sati, dok vi radite nešto prijatno ili dok spavate. Takođe, i razgovor sa nekim o vašim osećanjima može vam pomoći da se osećate bolje. 

Ukoliko se osećate tužno ili iscrpljeno više od 2 nedelje posle porođaja, porazgovarajte sa svojim ginekologom.

5. Vežbajte

Lagane vežbe mogu da vam pomognu da podignete svoj energetski nivo i da se brže vratite u formu. Držite se umerene rutine tokom prvih nekoliko meseci i napredujte postepeno.

Vežbe za zatezanje mišića donje karlice i stomaka posle trudnoće pomoći će vam da se oporavite posle porođaja.

Mum pushing pram

6. Izađite iz kuće

Redovno šetajte sa bebom u nosiljci ili u kolicima kako se ne biste osećali izolovano. To je dobro i za vašu bebu kako bi primala stimulanse iz spoljnog sveta. Ako vam treba društvo, potražite grupu novih majki u vašem okruženju koje zajedno šetaju i razgovaraju. 

Zdrav način ishrane pomoći će vam da se nosite sa brzim ritmom materinstva i da obezbedite zdravo mleko za vašu bebu
7. Izbegavajte alkohol

Najbezbedniji savet je da se klonite alkohola dok dojite. On se prenosi putem mleka do vase bebe.

8. Proverite lekove koje uzimate

Ukoliko dojite, recite to svom ginekologu ili farmaceutu pre nego što počnete da uzimate bilo koje lekove. Oni će vam pomoći da odaberete najbolju opciju.

Vaša lista „šta treba uraditi" za prvih nekoliko meseci...

Pripremili smo korisnu listu stvari koje treba uraditi sada, kada je novorođenče stiglo. Pročitajte i odštampajte naš korisni podsetnik za nove mame i koristite ga kako biste pomogli sebi u organizaciji.