Podsetnik za novu mamu

Ovde se nalazi jednostavan podsetnik koji će vam pomoći da lakše prođete kroz prve mesece roditeljstva.Možete da ga odštampate kako biste ga lakše koristili.

Kontrolni popis

  • Prijavite rođenje

    • U Srbiji morate da prijavite rođenje svoje bebe u roku od 30 dana. Ukoliko vam vaša bolnica ili porodilište ne obezbede obrazac, možete ga dobiti kod vašeg matičara ili putem elektronske prijave.

  • Uzimajte multivitaminske i mineralne dodatke ishrani

    • Ako dojite, možda će vam biti potrebna pomoć da bebi i sebi obezbedite dovoljno bitnih hranljivih materija. Pokušajte sa multivitaminskim i mineralnim preparatom, posebno koncipiranim za dojilje, kao što je Elevit Pronatal®.

  • Obavestite o srećnom događaju

    • Podelite radost zbog rođenja prinove pismom ili elektronskom porukom prijateljima i porodici!

  • Koristite vladine finansijske podsticaje

    • Vlada ima niz finansijskih podsticaja koje možete da koristite. Preko Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja proverite da li imate pravo na plaćeno roditeljsko odsustvo ili na porodične poreske olakšice.

  • Prijavite svoju bebu u sistem obaveznog i dodatnog zdravstvenog osiguranja

    • Prijavite svoju bebu u sistem zdravstvenog osiguranja što pre. Tako će automatski biti upisana u spisak dece za vakcinaciju obavestiće vas na to kad dođe vreme. Obratite se svom osiguravajućem društvu kako biste uključili svoju bebu u svoju polisu dodatnog zdravstvenog osiguranja.

  • Zakažite svoj zdravstveni pregled posle porođaja

    • Zakažite svoj zdravstveni pregled kod ginekologa otprilike 6 nedelja posle porođaja kako biste bili sigurni da se sve vraća u normalno stanje. To je dobra prilika da porazgovarate o svojim osećanjima i bilo kojim problemima, ukoliko ih imate.

  • Zakažite zdravstveni pregled i vakcinacije za svoju bebu

    • Redovne zdravstvene preglede vaše bebe trebalo bi zakazati između 1. i 4. nedelje, između 6. i 8. nedelje i između 6. i 8. meseca života. U prvoj godini života vakcinacije su predviđene u 2, 4, 6. i 12. mesecu.

  • Proverite mogućnosti u vezi sa negom dece

    • Potvrdite svoje dogovore u vezi sa čuvanjem dece ako se vraćate na posao.

  • Počnite sa postporođajnim vežbama

    • Donjem delu vaše karlice i stomačnim mišićima biće potrebno zatezanje posle porođaja. Zašto se ne biste pridružili drugim majkama na časovima postporođajnih vežbi u vašoj bolnici ili teretani?

  • Razmislite o kontracepciji

    • Ukoliko ne planirate još jednu trudnoću, razmislite o kontracepciji. Suprotno rasprostranjenom verovanju, dojenje nije odgovarajuća kontracepcija. Proverite sa svojim ginekologom načine kontracepcije koji neće uticati na dojenje.

  • Vodite računa o svom emotivnom zdravlju

    • Potpuno je normalno da budete malo potišteni u prvim nedeljama posle porođaja, dok se bavite potrebama novorođenčeta. Takva osećanja se obično ublažavaju sama od sebe, ali ukoliko se osećate tužnom ili slomljenom duže od 2 nedelje posle porođaja, razgovarajte sa svojim ginekologom.