Način života

12 saveta u vezi sa načinom života koji će održavati vas i vašu bebu u dobrom zdravlju kroz celu trudnoću.

Pošto ste zatrudneli, ima nekoliko izmena u vezi sa načinom života koje treba da napravite, a koji će pomoći da vaša beba bude zdrava što je više moguće. Aktivnost i dobra ishrana su važni faktori pa će možda biti potrebno da razmislite o nekim svojim navikama.

Naših 12 saveta u vezi sa načinom života pomoći će vam da razumete kako male promene u vašoj dnevnoj rutini mogu da vam pomognu da uživate u zdravoj trudnoći.

1. Pridržavajte se dobro izbalansirane ishrane

Kao buduća majka, najviše ćete imati koristi od sledećih saveta u vezi sa zdravom ishranom: dijeta treba da obuhvata hranu bogatu vlaknima sa niskim sadržajem masnoća, a koja će vam dati energiju i pomoći vam da zadovoljite rastuće nutritivne potrebe svoje bebe.

Dobro izbalansirana, raznovrsna ishrana tokom trudnoće je korisna.Budite svesni koje namirnice treba da izbegavate.
2. Obustavite ili smanjite unos određene hrane i napitaka

Unos određenih namirnica i napitke treba smanjiti ili ih treba potpuno ukloniti iz vaše ishrane tokom trudnoće. U potpunosti treba da izbegavate alkohol i neke delikatesne proizvode. Kofein i određene vrste ribe treba konzumirati samo u malim količinama. Saznajte više o tim namirnicama na našoj stranici o ishrani tokom trudnoće.

3. Uzimajte multivitaminski i mineralni preparat, poput Elevit-a Pronatal®, tokom cele trudnoće

Elevit Pronatal® sadrži brojne važne vitamine i minerale koji će vam pomoći da zadovoljite svoje povećane nutritivne potrebe. Elevit Pronatal® sadrži visok kombinovani nivo folne kiseline i gvožđa za trudnice. Klinički je dokazano2 da folna kiselina smanjuje rizik od oštećenja neuralne cevi poput spine bifide. Gvožđe pomaže da se smanji nedostatak gvožđa u ishrani.

4. Pažljivo sa hranom

Jednostavne mere, kao što su pranje ruku pre rada sa hranom, održavanje kuhinjskih površina čistim, pranje svežeg voća i povrća, dobra termička obrada vaše hrane i čuvanje iste na odgovarajućoj temperaturi pomoći će vam da vi i vaša beba budete zdravi.

5. Idite na časove za trudnice i časove dojenja

Ove grupne sesije uče buduće majke šta da očekuju na njihovom novom uzbudljivom putovanju i kako da se pripreme za porođaj. Koncipirane su tako da vam pomažu da se efikasnije nosite sa izazovima trudnoće, porođaja i roditeljstva.

6. Ublažite jutarne mučnine

Uz trudnoću i jutarnje mučnine mogu da utiču na vaš način života. Postoje korisni saveti koji će vam pomoći da smanjite učestalost i ozbiljnost simptoma poput mučnine i povraćanja.

7. Smanjite verovatnoću pojave zatvora i gorušice

Trudnoća može da prouzrokuje pojavu zatvora i gorušice. Neka uobičajena rešenja za ove probleme mogu vam ponuditi olakšanje.

8. Redovno vežbajte

Važno je da budete aktivni tokom svoje trudnoće kako biste ostali u formi, smanjili stres i pripremili se za porođaj. Trudite se da vežbate bar 30 minuta dnevno, ukoliko je moguće, umerenim tempom − npr. brzo hodanje ili plivanje. Ukoliko već redovno aktivno vežbate, možda ćete morati da usporite - ne preterujte. Naporne vežbe, kontaktni sportovi i aktivnosti u kojima možete pasti, sada za vas ne dolaze u obzir. Proverite sa svojim ginekologom ukoliko niste sigurni.

Yoga

9. Počnite da radite vežbe za karlicu

Kako vaša trudnoća odmiče, mišići vaše karlice biće pod pritiskom. Uključite neke vežbe za karlicu u svoju rutinu kako biste ojačali svoju bešiku tokom i posle trudnoće.

10. Izbegavajte alkohol i ostavite pušenje

Najbezbednija opcija je da potpuno izbegavate alkohol i u potpunosti tokom trudnoće i dok dojite. Ukoliko to već niste učinili, preporučuje se da prestanete da pušite čim posumnjate da ste trudni.

Važno je da budete aktivni tokom trudnoće kako biste ostali u formi, smanjili stres i pripremili se za porođaj.
11. Vodite posebno računa o zubima i desnima

Perite i čistite koncem zube i desni nežno tokom trudnoće pošto vaše desni mogu biti podložnije iritaciji. Ukoliko ste povraćali zbog mučnine, posle toga isperite usta vodom i odmah operite zube kako biste smanjili efekat kiseline. Prilikom posete zubaru obavezno naglasite da ste trudni.

12. Držite se podalje od peska za mačke!

Ako imate mačku, nosite gumene rukavice dok čistite pesak za mačke ili zamolite nekog drugog da to uradi pošto pesak može da sadrži štetne bakterije. Ako radite u bašti, takođe je dobra ideja da koristite rukavice.

Budite u toku sa svojom trudnoćom pomoću podsetnika…

Pripremili smo sveobuhvatnu listu stvari koje treba uraditi kako vaša trudnoća odmiče. Pročitajte i odštampajte naš korisni podsetnik za trudnoću i koristite ga kao vodič.